Eller "Vad jag läste i september", som det heter på svenska. 
Var tog september vägen? Månaden har rusat förbi men ändå hann jag med en tvåveckors förkylning. Det gjorde dock så att jag hade massor av tid till att läsa!

Här är vad jag läst i september månad:


The Giver - Lois Lowry
En snabbläst tunn liten bok som ändå innehöll så mycket. Jag tycker ju dessutom om att läsa om dystopi. Precis efter att jag läst ut den kollade jag på filmen som också var bra!

Fangirl - Rainbow Rowell
Wow, den här boken blev snabbt en av mina favoriter. Den var så himla fin och jag hade svårt att lägga den ifrån mig!

If I stay - Gayle Forman
Blev påverkad av hypen och fick tyvärr förhoppningar som var större än vad jag tyckte boken levde upp till. Men, jag tyckte fortfarande att den var bra.

Where she went - Gayle Forman
Uppföljaren till If I stay och som jag upplevde var mycket bättre än den första boken. 

The maze runner - James Dashner
Den här var helt annorlunda än vad jag trodde (vet inte vad jag trodde) på ett bra sätt och jag tyckte den var väldigt spännande! Ska bli kul att läsa de två andra böckerna.

Through the woods - Emily Carroll
En "grafisk novell" (graphic novel) som är vacker men väldigt skrämmande! 

Miss Peregrine's hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs
Har velat läsa denna så länge men tyvärr tyckte jag inte den var lika bra som jag trodde den skulle vara. Dock var den både spännande och hektisk på sina ställen vilket gjorde att man inte ville lägga den ifrån sig. 

Häxfolket - Jo Salmson, Natalia Batista (illustratör)
En samlingsvolym för de fyra barnböckerna i bokserien Häxfolket. Jag köpte den främst för illustrationerna men uppskattade berättelsen också. Skönt med lättläst mellan kurslitteraturen.

Jag läste också Audio-vision - An universal experience? av Michel Chion som är en utav mina nuvarande kurslutteratursböcker, men den kom tyvärr inte med på bild.

Vill ni se mer av vad jag läser och har läst kan ni gå in på min goodreads sida www.goodreads.com/ugglebrev

Vad läser ni denna månad?
books, böcker, goodreads, september, wrap up,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej